Amigo de los amigos del 4T...y del 2T.

domingo, 30 de enero de 2011

Y me desperté una mañana de domingo...
Un Súper Kart de origen dinamarques realizó una prueba en el autódromo Jorge Angel Pena de la ciudad de San Martín, a 45 km al este de la capital de Mendoza. El mismo pertenece a un aficionado chileno que fue asistido por mendocinos.

Felipe De Heeckeren es el propietario de este karting de alto rango que llega a una velocidad máxima estimativa de 250 km en la hora. El chileno es un amante de la actividad y posee en taller de Santiago más de 20 kart de distinto tipo. A Felipe lo acompañaba Andrés Morel, seguidor del karting y propietario de la web chilena lampito.com
En Mendoza, fue asistido por su amigo y preparador de kart Pancho Toujas, que junto con el ahora ex piloto y varias veces campeón mendocino de karting, Federico Ortega, testearon la unidad.
Giraron en el circuito Nº 3 del autódromo de San Martín que posee 2687 metros de longitud, donde registraron un tiempo de 1´10´´5.
FICHA TECNICA
• Súper Kart (origen Dinamarca)
• Motor PVP bicilíndrico
• Válvula rotativa
• Refrigeración por agua
• caja de velocidades de 6 marchas
• 250 cc y 120 HP
• Llantas de 6 pulgadas
• Neumáticos Dunlop
• Frenos a disco en las 4 ruedas
• Nafta de avión de 130 octanos
• Peso apróximado del kart: 100 kg
• Velocidad máxima apróximada: 250 – 270 km/h
Y empecé a buscar.. por si esto era cierto.


Algo encontré...pero quería datos...como siempre...
Setup info for PVP 251 Motor
Important: Use only fuel supply system with, filter, vacuum pump, regulator & pressure gauge "click here"

Specification
Cylinder and Piston
Cylinder 93 mm. high
Bore: 54,00 maximum 54,035,
Stroke: 54,5 mm Piston /Cylinder Clearance: 0.07 mm.

Cylinder diam. Piston
54.00 53.93
54.01 53.94
54.02 53.95
54.03 53.96

Squeeze 0.8 in the front cylinder ( insert 2.25 )
Squeeze 0.85 in the rear cylinder ( insert 2.2 )

Cylinder 91 mm. high.

Minimum bore is is 53,025 for piston 53.965 and the minimum clearance is 0.06 mm.

Insert for cylinder head

The number on the insert 2.2, 2.25, 2.3 and 2.35 is the distance the insert is go down into the cylinder, so by change this you will change the compression and the Squeeze,

The insert with 2,2-1, 2,25-1, 2.3-1 and 2.35-1 have 0.8 cc smaller volume than the insert without -1, with this 8 deferent insert can you find the compression there is maximum for the fuel you use.

Recommended insert for 91 mm. high cylinder with 102 octane unladed petrol (ELF SK35) or same quality is:

Front part no. 331 (2.3-1) Rear part no. 330 (2.25-1)

If you have detonations then go one step down, Front part no. 330 (2.25-1) Rear part no. 329 (2.2-1)
If you not have any detonations can you try to go one step up. Front part no. 332 (2.35-1) Rear part no. 331 (2.3-1)

Recommended maximum EGT if you measure 150 mm. out in the exhaust from there the steel start. 580 to 600 Dg. Celsius.

Ignition

Ignition unit: PVL Ignition timing: 6.0 mm before T.D.C. Spark plug: NGK B10EGP
If you have detonations problem Reduce the ignition timing to be twin 5.0 and 5.9 mm. before T.D.C.

Rotary valve

Rotary valve timing: model 2006 Opens: 48.5 mm. before T.D.C. Closes: 27.3 mm. after T.D.C.
Rotary valve timing: model 2007 Opens: 51.4 mm. before T.D.C. Closes: 28.8 mm. after T.D.C.

Primary drive

clutch axle / rear crankshaft Reduction
Primary reduction ratio: 58 : 26 2.2308

Gearbox
Standard Reduction Option Reduction

1 st. gear 32 : 12 2.6666   31 : 13 2.3846
2 nd. gear 29 : 14 2.07      14 28 : 15 1.8666
3 rd. gear 22 : 14 1.5714   24 : 16 1.5
4 th. gear 23 : 17 1.3529    25 : 19 1.3157
5 th. gear 22 : 18 1.2222    26 : 22 1.1818
6 th. gear 23 : 20 1.15        21 : 19 1.1052

Gear box oil In primary drive In gear box
Castrol Syntrax 75-90 0.2 Liter 0.5 Liter

Recommended sprocket for motor and rear axle

Motor: 22 T. 23 T. 24 T. 25 T. 26 T. Rear axle: 29 T. 30 T. 31 T. 32 T. 33 T.

Chain
To not overload the chain use minimum 22 T. on the motor and minimum 29 T. on the rear axle, for front and rear sprocket together have minimum 52 T, so you not overhead the chain. For lubrication of the chain, use Molykote Longterm W2

Fuel supply system
Fuel pump Fuel pressure Pressure Regulator Fuel Filter
Mikuni puls pump 0.15 to 0.18 Atu. Part no. 4010 Part no. 4036

Torque for bolt and nuts
M6 M8 M18x1,5 M22x1.5 Plug screw
10 Newton 20 Newton 90 Newton 100 Newton 20 Newton

Petrol (Gasolin) & Oil

Petrol: Unleaded minimum octane 100
(Shell V-Power 100) or (Elf: MIST 31 or SK35) Oil: 4% mixture
Castrol A747, Castrol XR77 or Elf. HTX 976

Carburetor : PVP 42 mm.
Jet needle Needle jet Main jet edler jet Carburetor piston Needle valve
K24 clip position 3 from top DQ 270 208 to 220 120 with 44B pilot jet 40 250

Carburetor : Dellorto VHSC 39.5
Jet needle Needle jet Main jet edler jet Carburetor piston Needle valve
K24 clip position 2 from top DQ 268 188 to 195 on front cylinder
190 to 198 on rear cylinder 55 or
120 with 45 pilot jet 40 250


Always Change oil then you open gear box or primary drive
After 4 races weekends or max 3 working hours

Description Qty. Part number
Piston, piston pin, c-clips & Piston ring 2 394, 395, 396
Big end needle bearing in rods 2 223
Oil seals between crankshaft and primary drive 2 812

Oil seal behind water impeller 1 806
Oil seal for clutch drum 1 820

Also change this after 8 races weekends

Description Qty. Part number

Rods 2 224
Small end bearing for rod 2 390
Main bearing for crank shaft 4 860
Bearing for end of crank shaft 2 848
Oil seal behind ignition & inside oil seal with water pump 2 806
O-Ring on exhaust 4 772
Bearing in gearbox 6304-C3 2-RS ø20/52x15 1 852
Bearing in gearbox 6203-C3 2-RS ø17/40x12 1 845
Bearing in gearbox 6203-C3 ø17/40x12 1 844
Bearing in gearbox 6205-C3 ø25/52x15 1 856
Oil seal on shift shaft 1 802
Y me dije...que pendejo manejaría este aparato...y ví

En Silverstone.             
 ...Y me fui a Gualeguay...
Las cuentitas las hago después...

3 comentarios:

Pingüino dijo...

tito... como va a andar tanto si tiene cigüeñal 54???

Roberto Demicheli dijo...

Por fin caiste acá...un 125 de la actualidad anda en los 43 burritos, así que lo multiplicás y dá 86 en total, pero tienen 22 ó 24000 vueltas, un Parrilla original, digamos...resumiendo 43 cv por 22000 rpm, está...pero arriba del chasis de un kart...si lo ponemos en un F5, ni lo mueve...¿vas entendiendo?...Cuando estuve en contacto con los moteros de alta calidad, la Yamaha YZ 250, eran 2 cilindros 125, pegados uno al lado del otro, dos cigüeñales conectados por un manchón especial, ese motor tenía 106 burritos a 14500 rpm...dame ese para F5...y vas a ver dónde te metés los autitos( y sigo con los 54 de volteo)...Ahora, este que estás viendo, tenés que ver la lista que puse ex-profeso para que se lea, pero estoy seguro que nadie prestó atención...por eso es que todo esto me está desilusionando un poco para mí...cuando tienen que ver números, ven otra clase de números y después discuten...

Roberto Demicheli dijo...

¡¡Ah!!...y lo hacen lo hacen los daneses...los vikingos, Marcelo...los vikingos...